3621 Sayılı Kıyı Yasamız ve Sahillerimiz

Eklenme : 4.12.2021 00:00:00
Görüntülenme: 244

Kıyı Yasamız, özellikle kıyı kenar çizgisi ile kara yönüne doğru yatay olarak belirlenen 100 m genişliğindeki şeritvari alan içindeki yapılaşmayı öne çıkarıyor.

Bu 100 m'lik alan dışındaki alanlar sanki pek de önemli değilmiş gibi davranıyoruz.

Fransızlar ise kıyı ve sahil olayına, şöyle yaklaşıyorlar;

Karadan denize doğru bakıldığında görülen ufuk ile denizden kara yönüne bakıldığında görülen tüm kara parçaları arasındaki alana "kıyı" diyorlar.

Hatta Fransızlar yat limanlarına "Keyf limanları" diyorlar.

Sahiller çok değerlidir.

Muğla sahilleri ise en değerli sahillerdir.

Bu güzelim sahillerin kıymetini biliyor muyuz?

Maalesef bilmiyoruz ve günlük politikalarımıza kurban ediyoruz canım sahillerimizi.

Sahillerimizi planlayamadığımız için, sahillerimizi kaçak yapılar ile adeta katlediyoruz, yok ediyoruz.

Suç yalnızca kaçak yapı yapan insanlarımız da mı?

Kesinlikle hayır.

Biz, Türkiye Cumhuriyeti olarak sahillerimizin planlaması konusunda defoluyuz..

Zamanında sahillerimizin uygulanabilir imar planlarını yapamıyoruz.

Geciken plan, plan değildir.

Hayatın hızına bir türlü ayak uyduramıyoruz.

Bu gecikme de sahillerimizde kaçak yapılaşmayı tetikliyor.

Muğla ili 1440 km uzunluğunda bir sahile sahiptir..

Sahillerimizin değerlendirilmesini, yalnız otel, tatil köyü ve restoran yatırımları ile sınırlı tutamayız.

Sahillerimiz, tekne yapımı için de ideal sahillerdir.

Bu sektöründen de yararlanabilmek için, sahillerimizi planlar iken, tekne yapım yerlerini de belirlemeliyiz.

Son günlerde Marmaris Belediye Başkanı hakkında, sahillerde kaçak yapılara göz yumduğu gerekçesi ile iç İçişleri Bakanlığı tarafından soruşturma açılmış.

Kaçak yapılar yalnız Marmaris sahillerinde yok.

Muğla sahilleri 31.12.2017 tarihinden sonra yapılan kaçak yapılar ile adeta işgal edilmiş durumda.

31.12.2017 den sonra yapılan kacak yapıları, 2018 yılında çekilen uydu fotoğraflardan belirlemek çocuk oyuncağı gibi kolaydır.

2018 yılında çıkarılan İmar Barışından sonra yapılan kaçak yapı yapanlar, adeta devlete meydan okumuşlardır.

Bu kacak yapılar senden benden demeden derhal yıkılmalıdır.

2018 yılında çıkarılan imar affını içine sindiremeyenler bulunduğunu biliyorum.

Ancak, kaçak yapıların, zamanında imar planı yapıp, imar parselleri üretip, bunları ihtiyaç sahibi veya yatırımlara sunmakla önlenebileceğini unutmamalıyız.

Aksi halde güzelim sahillerimiz, kaçak yapılar ile yok olup gideceği gibi, döviz getirisi yüksek olan turistik tesis, yat limanı, tekne yapımı ve bakımı sektörlerinde çok gerilere düşeceğiz.

Yat limanı, gemi yapım sektörleri, zengin turistleri ilgilendirdiği için, en çok döviz kazandıran sektörlerin başında gelmektedirler.

Dövizin de, ne kadar önemli olduğunu son günlerde yaşayarak görüyoruz.

Sahillerimizin imar planlarını zamanında yapamaz isek, bunun vebali çok büyük olacağı gibi, tarih, bu konuda ihmali ve günahı olanları da hiç af etmeyecektir.

 

ÖNCEKİ yazı
{{r.adsoyad}} {{r.tarih | tarihsaat}}
{{r.yorum}}
Güvenlik kodu

PAYLAŞ

Powered by BilgiSoft